|
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
w praktyce Dharmy, najbardziej skutecznymi środkami mogącymi udzielić wszelkiego błogosławieństwa i realizacji. Ale bez wiedzy, oddania i modlitwy z czyjejś strony nie otrzyma się żadnej inspiracji ani błogosławieństwa od Trzech Korzeni i Trzech Klejnotów. Aby otrzymać pełną opiekę Trzech Klejnotów i trzech Korzeni przyjmujemy schronienie, które polega na wyobrażeniu sobie tych sześciu zródeł w niebie przed sobą, codziennie czyniąc pokłony przed nimi i powtarzając modlitwę schronienia, wzbudzając w sobie intensywne oddanie, szacunek i pragnienie otrzymania ich opieki i błogosławieństwa. To jest coś co wszyscy powinniśmy robić codziennie. Jeśli są pośród was tacy, którzy pragną podjąć się praktykowania Nyndro, podstawowych praktyk, w szczególności 100.000 pokłonów to bardzo określona wizualizacja i medytacja towarzysząca pokłonom. Polega na wyobrażeniu sobie zródeł schronienia, Trzech Klejnotów, Trzech Korzeni w niebie przed sobą z Lamą w centrum otoczonym Jidamami, Buddami, Dharmą, Sangą i opiekunami Dharmy. Ci z was, Którzy pragną praktykować to, powinni otrzymać te nauki od Lamy, który może udzielić pełnych instrukcji w wizualizacji, medytacji i sposobie w jakim praktyka przebiega. Kiedy ktoś przyjmuje schronienie i czyni pokłony, wykorzystując całą swoją istotę, swoje fizyczne ciało, swoją mowę oraz swój umysł. Poprzez złączenie dłoni w modlitwie i wykonywanie pokłonów ciałem oczyszczamy się z fizycznych zaciemnień i złej karmy zebranej przez fizyczne działanie. Poprzez recytację modlitwy schronienia oczyszczamy zaciemnienia mowy, a poprzez oddanie i szacunek powstające w umyśle, oczyszcza się mentalne zaciemnienia. Poprzez totalne wciągniecie ciała, mowy i umysłu w praktykę, oczyszczamy się z zaciemnień ciała, mowy i umysłu, i karmy zebranej przez fizyczne działanie. Poprzez recytację modlitwy schronienia oczyszczamy zaciemnienia mowy, a poprzez oddanie i szacunek powstające w umyśle oczyszcza się mentalne zaciemnienia. 3 Poprzez totalne wciągnięcie ciała, mowy i umysłu i karmy zebranej ciałem, mową i umysłem oraz zbieramy nagromadzenie zasługi poprzez te trzy płaszczyzny naszego działania. Ta wizualizacja jest całkiem skomplikowana. Jeśli ktoś potrafi wyobrazić ją sobie wyraznie naprzeciw siebie to przyniesie mu wielkie błogosławieństwo, wielką inspirację oraz oczyści niedobrą karmę. Jeśli ktoś nie jest w stanie wyobrazić sobie tego jasno, ale potrafi myśleć w maksymalnym skupieniu, bez rozproszenia, że zródła Schronienia znajdują się rzeczywiście naprzeciw niego, wówczas to przyniesie ten sam skutek oczyszczania z zaciemnień i zebrania nagromadzeń. Kiedy ktoś wykonuje pokłony to musi być czynione z głębokim oddaniem i głęboką wiarą połączonymi z recytacją modlitwy o schronienie. Jeśli ta mentalna postawa jest nieobecna wówczas jest bardzo niewielki sens robienia pokłonów. Kiedy ktoś skończy robić tyle pokłonów ile czyni ich za jednym razem, sto lub dwieście, lub więcej, wówczas siada i wyobraża sobie wszystkie zródła Schronienia rozpuszczające się w świetle. To światło jest wchłonięte w jego własne ciało i odczuwa on wielką radość i potężne szczęście, że otrzymuje błogosławieństwo schronienia, błogosławieństwo wszystkich Trzech Korzenie i Trzech Klejnotów. To jest najcudowniejszy, najbardziej pożyteczny sposób praktykowania medytacji. spisano w: KARMA DARGYE LING (Warszawa 1980) 4
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcs-sysunia.htw.pl
|
|
|
|
|
Podobne |
|
|
|
|