Strona poczÂątkowa
 
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

" Kto poprowadzi małą grupę?
" Kto będzie pracował z daną osobą (osobami) sam na sam?
" Jak będziesz przygotowywać przywódców tak, by każda z powyższych służb mogła się
pomnażać?
" Wymień inne rodzaje wsparcia niż nauczanie (takie jak zachęta, modlitwa, odpowiedzialność itp.).
Jak zapewnić tego rodzaju wsparcie? Kto się tym zajmie?
Lekcja 6: Seminarium na temat czynienia uczniami Jezusa Czynienie uczniami Jezusa
Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 43
Seminarium na temat
CZYNIENIE
UCZNIAMI JEZUSA
czynienia uczniami Jezusa
OMÓWIENIE PRAKTYCZNYCH
LEKCJA 6
ZAGADNIEC ZWIZANYCH Z
CZYNIENIEM UCZNIAMI JEZUSA
Cel lekcji
Celem tej lekcji jest stworzenie założycielom kościołów okazji do wspólnego opracowania
wszystkich zadań w tym cyklu oraz innych praktycznych zagadnień związanych z czynieniem
uczniami Jezusa.
Pożądane rezultaty
Po opanowaniu treści tej lekcji każdy uczestnik powinien:
" Szerzej pojmować praktyczne zagadnienia związane z czynieniem uczniami Jezusa.
" Mieć większy szacunek dla kreatywności w Ciele Chrystusowym w rozwiązywaniu spraw
zwiÄ…zanych z czynieniem uczniami.
" Mieć silniejsze przekonanie o doniosłości oceny i planowania w procesie czynienia uczniami.
" Mieć pod ręką wstępny pisemny szkic planu prowadzenia w uczniostwie wierzących, którym
służy.
Propozycje dla prowadzÄ…cych nauczanie
Pamiętaj o tym, żeby przypomnieć osobie odpowiedzialnej za przygotowanie sesji szkoleniowych
według Podręcznika czwartego, że przed przystąpieniem do szkolenia wszyscy uczestnicy muszą
przynieść ukończony plan czynienia uczniami. Materiał ten będzie podstawą dyskusji podczas
pierwszej połowy niniejszej lekcji.
Poinformuj też osobę odpowiedzialną za koordynację sesji szkoleniowych według Podręcznika
czwartego, że wszyscy prowadzący powinni się przygotować do udziału w seminarium na temat
czynienia uczniami w drugiej połowie tych zajęć. Seminarium to złożone z pytań i odpowiedzi
powinno odpowiadać na praktyczne pytania zadawane przez założycieli kościołów. W wypadku
gdyby założyciele kościołów nie mieli pytań, prowadzący powinni być przygotowani na
komentowanie pytań zawartych w tej lekcji.
Zrób plakaty lub czyste folie z Planem czynienia uczniami Jezusa (Dodatek 5A, ) do uzupełnienia
podczas dyskusji w dużej grupie. Może się to okazać potrzebne, jeśli dyskusja w małych grupach
będzie niemożliwa z powodu słabo wykonanych zadań. Konieczne jest, by uczestnicy przeszli
przez ten proces i rozważyli zagadnienia oraz następstwa czynienia uczniami. W celu jak
najlepszego wykorzystania czasu przeznaczonego na tę sesję poświęconą uczniostwu uczestnicy
powinni szybko podzielić się na grupy liczące od pięciu do ośmiu osób.
Aby mieć się do czego odwoływać, założyciele kościołów powinni mieć pod ręką swoje ukończone
Plany czynienia uczniami Jezusa przygotowane w trakcie lub po szkoleniu według podręcznika
trzeciego.
I. DYSKUSJE W MAAEJ GRUPIE (1/2 GODZINY)
Poświęć godzinę lub pół godziny na wspólną pracę nad procesem i opracowanie planu czynienia
uczniami dla jednostek i wspólnot. Wyznacz kogoś do prowadzenia dyskusji, posługując się
poniższymi pytaniami jako wskazówkami. Postaraj się włączyć do dyskusji wszystkich.
1. Czy ćwiczenie to okazało się pożyteczne w twojej praktycznej służbie? Pod jakim względem?
2. Jak ustaliłeś kolejność rozstrzygania różnych spraw?
Lekcja 6: Seminarium na temat czynienia uczniami Jezusa Czynienie uczniami Jezusa
Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 44
3. Jakie elementy kontynuacji (umiejętności, koncepcje, wartości) muszą twoim zdaniem być
obecne w pierwszych miesiącach życia nowego chrześcijanina? Dlaczego są one tak ważne?
Jak można najlepiej rozwinąć ______ (wybierz jeden z elementów) w życiu wierzącego czy
kościoła?
4. Jak ty osobiście przekonałeś się o doniosłości ______ (zagadnienia/prawdy/umiejętności lub
koncepcji)?
5. Jakie formy sprawiają, że czujesz się swobodnie?
6. Czy próbowałeś zachować równowagę form tak, by nie nadużywać ani lekceważyć jednej czy
dwóch?
7. Co robisz w zakresie szerzenia dzieła czynienia uczniami w miejscu, gdzie jesteś? Jak
przygotowujesz  czyniÄ…cych uczniami ?
8. Co zrobisz w przyszłym tygodniu, aby pomóc uczniom w czynieniu postępów w wierze,
nadziei i miłości?
II. SEMINARIUM NA TEMAT CZYNIENIA UCZNIAMI JEZUSA (20 MINUT)
Na ogół możemy się spodziewać, że praktyczne realia służby w połączeniu ze stymulującym
działaniem atmosfery szkolenia wytworzą w założycielach kościołów głód wiedzy o czynieniu
uczniami. Jeśli jednak założyciele niechętnie zadają pytania, poniższy zestaw może pobudzić
ich apetyt.
1. Opisz wydarzenie, sytuację lub czynność, w jaką byłeś zaangażowany na wczesnym etapie
swego chrześcijańskiego życia, która pomogła ci zrobić postępy w twoim chodzeniu z
Chrystusem.
2. Jakie ziarno prawdy przekazałbyś tym, którzy zaczynają czynić uczniami Jezusa?
III. KONKLUZJA (3 MINUTY)
Jest to ostatnia lekcja z cyklu  Czynienie uczniami Jezusa w szkoleniu założycieli kościołów. W
cyklu tym staraliśmy się zwrócić ci uwagę na strategiczną rolę czynienia uczniami w procesie
zakładania kościoła. Patrzyliśmy na czynienie uczniami w kategoriach podstawowej kontynuacji i
przygotowania Chrystusowej oblubienicy. Podkreśliliśmy cel czynienia uczniami. Mówiliśmy o
potrzebie oceny obecnej sytuacji duchowej jednostki lub kościoła. Przedstawiliśmy narzędzie do
zaplanowania praktycznego zaspokojenia tych potrzeb i stworzyliśmy okazje do opracowania i
omówienia twoich własnych planów.
Zachęcamy cię do dalszego traktowania procesu czynienia uczniami jako sposobu powielania
się w życiu innych oraz pomnażania zdolnych pracowników do pozyskiwania dla Chrystusa wsi,
dzielnic, miast i kraju.
PLAN DZIAANIA
W świetle dyskusji podczas tego seminarium przejrzyj i oceń plany czynienia uczniami, które
przygotowałeś po szkoleniu według podręcznika trzeciego dla każdej osoby, jaką prowadzisz w
uczniostwie w swojej służbie zakładania kościoła. Wprowadz w tych planach wszelkie niezbędne
zmiany w oparciu o wiedzę wyniesioną z tego seminarium. Pamiętaj, że stworzone przez ciebie plany
nie są sztywne  będą one i powinny się zmieniać wraz z upływem czasu i wzrostem ze strony twoich
uczniów. Co pewien czas przeglądaj i aktualizuj plany czynienia uczniami dla każdego z twoich
uczniów. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cs-sysunia.htw.pl
  •  
     
    Podobne
     
     
       
    Copyright © 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates