|
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
" Kto poprowadzi maÅ‚Ä… grupÄ™? " Kto bÄ™dzie pracowaÅ‚ z danÄ… osobÄ… (osobami) sam na sam? " Jak bÄ™dziesz przygotowywać przywódców tak, by każda z powyższych sÅ‚użb mogÅ‚a siÄ™ pomnażać? " WymieÅ„ inne rodzaje wsparcia niż nauczanie (takie jak zachÄ™ta, modlitwa, odpowiedzialność itp.). Jak zapewnić tego rodzaju wsparcie? Kto siÄ™ tym zajmie? Lekcja 6: Seminarium na temat czynienia uczniami Jezusa Czynienie uczniami Jezusa Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 43 Seminarium na temat CZYNIENIE UCZNIAMI JEZUSA czynienia uczniami Jezusa OMÓWIENIE PRAKTYCZNYCH LEKCJA 6 ZAGADNIEC ZWIZANYCH Z CZYNIENIEM UCZNIAMI JEZUSA Cel lekcji Celem tej lekcji jest stworzenie zaÅ‚ożycielom koÅ›ciołów okazji do wspólnego opracowania wszystkich zadaÅ„ w tym cyklu oraz innych praktycznych zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z czynieniem uczniami Jezusa. Pożądane rezultaty Po opanowaniu treÅ›ci tej lekcji każdy uczestnik powinien: " Szerzej pojmować praktyczne zagadnienia zwiÄ…zane z czynieniem uczniami Jezusa. " Mieć wiÄ™kszy szacunek dla kreatywnoÅ›ci w Ciele Chrystusowym w rozwiÄ…zywaniu spraw zwiÄ…zanych z czynieniem uczniami. " Mieć silniejsze przekonanie o doniosÅ‚oÅ›ci oceny i planowania w procesie czynienia uczniami. " Mieć pod rÄ™kÄ… wstÄ™pny pisemny szkic planu prowadzenia w uczniostwie wierzÄ…cych, którym sÅ‚uży. Propozycje dla prowadzÄ…cych nauczanie PamiÄ™taj o tym, żeby przypomnieć osobie odpowiedzialnej za przygotowanie sesji szkoleniowych wedÅ‚ug PodrÄ™cznika czwartego, że przed przystÄ…pieniem do szkolenia wszyscy uczestnicy muszÄ… przynieść ukoÅ„czony plan czynienia uczniami. MateriaÅ‚ ten bÄ™dzie podstawÄ… dyskusji podczas pierwszej poÅ‚owy niniejszej lekcji. Poinformuj też osobÄ™ odpowiedzialnÄ… za koordynacjÄ™ sesji szkoleniowych wedÅ‚ug PodrÄ™cznika czwartego, że wszyscy prowadzÄ…cy powinni siÄ™ przygotować do udziaÅ‚u w seminarium na temat czynienia uczniami w drugiej poÅ‚owie tych zajęć. Seminarium to zÅ‚ożone z pytaÅ„ i odpowiedzi powinno odpowiadać na praktyczne pytania zadawane przez zaÅ‚ożycieli koÅ›ciołów. W wypadku gdyby zaÅ‚ożyciele koÅ›ciołów nie mieli pytaÅ„, prowadzÄ…cy powinni być przygotowani na komentowanie pytaÅ„ zawartych w tej lekcji. Zrób plakaty lub czyste folie z Planem czynienia uczniami Jezusa (Dodatek 5A, ) do uzupeÅ‚nienia podczas dyskusji w dużej grupie. Może siÄ™ to okazać potrzebne, jeÅ›li dyskusja w maÅ‚ych grupach bÄ™dzie niemożliwa z powodu sÅ‚abo wykonanych zadaÅ„. Konieczne jest, by uczestnicy przeszli przez ten proces i rozważyli zagadnienia oraz nastÄ™pstwa czynienia uczniami. W celu jak najlepszego wykorzystania czasu przeznaczonego na tÄ™ sesjÄ™ poÅ›wiÄ™conÄ… uczniostwu uczestnicy powinni szybko podzielić siÄ™ na grupy liczÄ…ce od piÄ™ciu do oÅ›miu osób. Aby mieć siÄ™ do czego odwoÅ‚ywać, zaÅ‚ożyciele koÅ›ciołów powinni mieć pod rÄ™kÄ… swoje ukoÅ„czone Plany czynienia uczniami Jezusa przygotowane w trakcie lub po szkoleniu wedÅ‚ug podrÄ™cznika trzeciego. I. DYSKUSJE W MAAEJ GRUPIE (1/2 GODZINY) PoÅ›więć godzinÄ™ lub pół godziny na wspólnÄ… pracÄ™ nad procesem i opracowanie planu czynienia uczniami dla jednostek i wspólnot. Wyznacz kogoÅ› do prowadzenia dyskusji, posÅ‚ugujÄ…c siÄ™ poniższymi pytaniami jako wskazówkami. Postaraj siÄ™ wÅ‚Ä…czyć do dyskusji wszystkich. 1. Czy ćwiczenie to okazaÅ‚o siÄ™ pożyteczne w twojej praktycznej sÅ‚użbie? Pod jakim wzglÄ™dem? 2. Jak ustaliÅ‚eÅ› kolejność rozstrzygania różnych spraw? Lekcja 6: Seminarium na temat czynienia uczniami Jezusa Czynienie uczniami Jezusa Lato 2004 The Alliance for Saturation Church Planting - Kurs Omega strona 44 3. Jakie elementy kontynuacji (umiejÄ™tnoÅ›ci, koncepcje, wartoÅ›ci) muszÄ… twoim zdaniem być obecne w pierwszych miesiÄ…cach życia nowego chrzeÅ›cijanina? Dlaczego sÄ… one tak ważne? Jak można najlepiej rozwinąć ______ (wybierz jeden z elementów) w życiu wierzÄ…cego czy koÅ›cioÅ‚a? 4. Jak ty osobiÅ›cie przekonaÅ‚eÅ› siÄ™ o doniosÅ‚oÅ›ci ______ (zagadnienia/prawdy/umiejÄ™tnoÅ›ci lub koncepcji)? 5. Jakie formy sprawiajÄ…, że czujesz siÄ™ swobodnie? 6. Czy próbowaÅ‚eÅ› zachować równowagÄ™ form tak, by nie nadużywać ani lekceważyć jednej czy dwóch? 7. Co robisz w zakresie szerzenia dzieÅ‚a czynienia uczniami w miejscu, gdzie jesteÅ›? Jak przygotowujesz czyniÄ…cych uczniami ? 8. Co zrobisz w przyszÅ‚ym tygodniu, aby pomóc uczniom w czynieniu postÄ™pów w wierze, nadziei i miÅ‚oÅ›ci? II. SEMINARIUM NA TEMAT CZYNIENIA UCZNIAMI JEZUSA (20 MINUT) Na ogół możemy siÄ™ spodziewać, że praktyczne realia sÅ‚użby w poÅ‚Ä…czeniu ze stymulujÄ…cym dziaÅ‚aniem atmosfery szkolenia wytworzÄ… w zaÅ‚ożycielach koÅ›ciołów głód wiedzy o czynieniu uczniami. JeÅ›li jednak zaÅ‚ożyciele niechÄ™tnie zadajÄ… pytania, poniższy zestaw może pobudzić ich apetyt. 1. Opisz wydarzenie, sytuacjÄ™ lub czynność, w jakÄ… byÅ‚eÅ› zaangażowany na wczesnym etapie swego chrzeÅ›cijaÅ„skiego życia, która pomogÅ‚a ci zrobić postÄ™py w twoim chodzeniu z Chrystusem. 2. Jakie ziarno prawdy przekazaÅ‚byÅ› tym, którzy zaczynajÄ… czynić uczniami Jezusa? III. KONKLUZJA (3 MINUTY) Jest to ostatnia lekcja z cyklu Czynienie uczniami Jezusa w szkoleniu zaÅ‚ożycieli koÅ›ciołów. W cyklu tym staraliÅ›my siÄ™ zwrócić ci uwagÄ™ na strategicznÄ… rolÄ™ czynienia uczniami w procesie zakÅ‚adania koÅ›cioÅ‚a. PatrzyliÅ›my na czynienie uczniami w kategoriach podstawowej kontynuacji i przygotowania Chrystusowej oblubienicy. PodkreÅ›liliÅ›my cel czynienia uczniami. MówiliÅ›my o potrzebie oceny obecnej sytuacji duchowej jednostki lub koÅ›cioÅ‚a. PrzedstawiliÅ›my narzÄ™dzie do zaplanowania praktycznego zaspokojenia tych potrzeb i stworzyliÅ›my okazje do opracowania i omówienia twoich wÅ‚asnych planów. ZachÄ™camy ciÄ™ do dalszego traktowania procesu czynienia uczniami jako sposobu powielania siÄ™ w życiu innych oraz pomnażania zdolnych pracowników do pozyskiwania dla Chrystusa wsi, dzielnic, miast i kraju. PLAN DZIAANIA W Å›wietle dyskusji podczas tego seminarium przejrzyj i oceÅ„ plany czynienia uczniami, które przygotowaÅ‚eÅ› po szkoleniu wedÅ‚ug podrÄ™cznika trzeciego dla każdej osoby, jakÄ… prowadzisz w uczniostwie w swojej sÅ‚użbie zakÅ‚adania koÅ›cioÅ‚a. Wprowadz w tych planach wszelkie niezbÄ™dne zmiany w oparciu o wiedzÄ™ wyniesionÄ… z tego seminarium. PamiÄ™taj, że stworzone przez ciebie plany nie sÄ… sztywne bÄ™dÄ… one i powinny siÄ™ zmieniać wraz z upÅ‚ywem czasu i wzrostem ze strony twoich uczniów. Co pewien czas przeglÄ…daj i aktualizuj plany czynienia uczniami dla każdego z twoich uczniów.
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcs-sysunia.htw.pl
|
|
|
|
|
Podobne |
|
|
|
|